Mål 2015

Ja, vad ska jag ha för mål detta år?
Till att börja med måste jag ut i minst tre lopp/provlopp för att inte bli av med licensen (red ett provlopp under hösten -14). Om jag börjar med att uppnå det så är nästa mål att jag behöver rida minst 9 lopp under 2015. Inga ridna lopp 2014 & 6 ridna lopp 2013, så vi får se hur det går. 

Annars har jag som mål att Lillan ska montékvala och det vore ju trevligt om hon kom igång och starta snart igen. Ska boka tid med veterinär Göran idag för att börja med ett böjprov, verkar allt bra där så får vi köra ett banjobb inför honom och se att allt flyter på bra. 

Delicious ska kvala under året, med lite tur kanske hon även kan montékvala, hon är ju ändå fyra i år. 

Lilo går sin sista säsong och jag ska försöka hinna med något montélopp på henne innan hon lägger av. Pelle tjatar om att jag ska köra henne i något lopp oxå, så vi får se.

Ponnyerna är det ju inte jag som varken tävlar eller knappt tränar längre, vi ska ha stallmöte idag & lägga upp planeringen för ponnyerna. Men målet jag har med dem är att Montró ska gå under 1.50 & Panter får mer än gärna haspla sig ner under 2.00 i år. Tuva & Toka är ju inte mina längre, bara mina uppfödningar, men det vore SÅÅÅÅ kul om någon utav dem (gärna båda) kunde ta sig till kriteriet. 




Kommentarer
Postat av: montebloggen.se

På min bana sa dom att provloppen inte räknas, utan bara kval och totalisatorlopp för att behålla licens.

Svar: Jag har hört det oxå på vissa ställen. Provloppen räknas iaf för att ha kvar själva licensen. Men på ST:s sida så står det "lopp eller aktiviteter" och provlopp ska räknas som en aktivitet.
Malena Nogerius

2015-01-03 @ 22:24:35
URL: http://bellamanson.blogg.se/
Postat av: Ann

Jag kollade med ST för något år sedan och de menade att provlopp (godkända av utbildningsansvarige) är en godkänd aktivitet.

2015-01-05 @ 23:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0