Misslyckad ridtur...

Eftersom det lilla grå åbäket ska till banan och springa fort på lördag så hade jag planerat ett lättare jobb på slingan under sadel. Så jag sadlade på och hoppade upp på mitt lilla monster som redan innan vi kommit av stallplanen stått på bakbenen två gånger. Jag blev lite förbannad på henne och beslötmig för att ta gräsvägen runt hagarna bort mot slingan, då slipper vi möta lika många bilar och så kan hon få trava på lite bättre tidigare. Men efter bara 20-30meter i gräset och vi ska börja trava blir knäpphästen fullständigt galen och reser sig rätt upp två gånger, jag drar till henne med pisken en gång och ryter till, då svarar hon med att resa sig två gånger till. Så jag hoppar av skäller lite på henne och går surt tillbaka till stallet, tar av sadeln och lägger på sele och vagn istället. Kör iväg (samma väg) bort till slingan där hon först får gå två intervaller på slingan och kör sedan ut på rakbanan och kör fyra intervaller där och då fick hon springa på rejält den sista intervallen. Jag joggade och skrittade tillbaka till stallet och när vi kommer in så har tokstollan låga 62 i puls... hmm... Jag som trodde att hon fick gå ett lite halvtufft jobb...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0