Elitloppet!

Så var det åter igen dags för Elitloppet! Jag, Pelle & Ted har suttit framför tv:n större delen av dagen (jättetråkigt när det är så fint väder men vad gör man).

Förra året var vi där på plats, då öste regnet ner... I år var det så varmt att vi höll på att svettas sönder! Jag & Teddan passade på att ta ett dop i mina föräldrars pool mellan två lopp, skönt som bara den även om det alltid känns galet kallt när man går i, trots att det var 24-25 grader varmt i vattnet.

Elitloppsmonten, som är en utav höjdpunkterna, vanns utav härliga Sandra Svensson på en fransk häst. Jag & Sandra tävlade mycket ihop på den tiden vi båda fortfarande red ponnymonte, ända sedan shettisåldern har vi ridit mot varann. Jag kommer så väl ihåg monté SM -98, mitt första SM. Sandra var väldigt framgångsrik redan då (jag red mitt första år & SM var mitt femte lopp jag red, någonsin!) & jag kommer ihåg att hon satte sig vid mitt bord under genomgången & började prata med mig, hur stort som helst tyckte jag då! Sandra är en otroligt glad & trevlig tjej, så det var lite extra kul att det var just hon som vann!

Till själva Elitloppet sen så hade Pele spelat en liten slant på Raja Mirchi att han skulle vinna sitt försök. Teddan däremot visade tydligt, redan vid presentationen av hästarna, att det var Timoko man skulle heja på. Han skrattade & hoppade upp & ner i mitt knä varje gång Timoko &  Björn var i bild... Och vi vet ju alla nu vem utav mina grabbar som hade rätt. Tänk att lilla Ted 4,5 månad gammal kunde sätta vinnaren av både försök & final! Haha!

Grabben chillar mellan loppen i nya solbrillor & badbraxer! 


Glad kille!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0