Bete och lite vila.

Jahapp...Det blev inte så mycket mer ridning. Istället har Lillan nu fått en liten viloperiod och får gå på betet hos mamma och ponnyerna. Så nu vilar hon hela maj och får mest bara njuta och vara häst. I juni kommer jag att sätta igång henne lite försiktigt igen, men hon kommer fortfarande att få gå kvar på betet. Så då blir det mycket ridträning och lite körning med tunga rockarden. Så det kommer att bli åtminstonde en månad lugn grundträning och sen får vi se om hon flyttar tillbaka till stallet eller om hon får vara kvar lite längre. 
 
När hon står på betet så finns det massor av ridvägar, ganska många, långa grusvägar att köra på och en riktigt fin grusgrop att klättra i. Dessutom är det bara ca 20 minuters jogging för att komma ner till Sundbyholms travbana och där kan man träna på slingan, på rakbanan eller i tungsanden. Men ska man köra ner till travet är det nästan bara asfalt hela vägen, men rider man så kan man rida mycket mer över fälten och genom skogen och på så sätt blir det knappt någon asfalt alls!
 
Hur som helst så stormtrivs hon på betet med ponnyerna. Hon går och myser hela dagarna och verkar vara hur nöjd som helst med tillvaron!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Vilken lyx att ha så nära ridväg till travet!! Synd att man inte kan köra genvägen, du får ha en sele och en vagn på travet och byta när du kommer fram om du vill köra ;)

Svar: Ja, jag har ju lite fördel med det oxå, IOM att jag arbetar på travskolan så kan jag ibland låna vagn & ev även en sele av travskolan om jag vill & om de passar så att de inte ska använda det just då :)
Malena Nogerius

2014-05-15 @ 09:28:04
URL: http://montebloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0