Student, uppdragskörning och hostig bebis

Sveriges nationaldag igår, men även studentfirande. Jag hade fått uppdrag att hämta en student med Montró och köra henne genom centrum och hem. Jag måste erkänna att jag blir lika imponerad av mina egna ponnyer varje gång vi gör såna här saker. Montró travade på lugnt och fint genom stan samtidigt som bilar och motorcyklar körde om henne, vi mötte lastbilar/studentflak som spelade musik på hög nivå och fulla studenter som skrek på flaken. Bilar tutade, människor längs vägen skrek, tjoa och tjimma... och Montró rörde inte ens på öronen!
Det var iallafall uppskattat av studenten som fick åka med, och sånt är alltid kul!
 
Efter att ha lämnat av Montró hemma åkte vi iväg för att att fira en tjej som jag satt barnvakt åt när hon var lite, dottern till en av pappas vänner från jobbet.
 
Under hela dagen har Ted varit lite krasslig, det har rosslat lite i halsen och han har hostat en del, så efter ett samtal till 1177 blev det att åka in till akuten för en läkarundersökning. Allt gick bra, men Ted var väldigt glad och busig, så det var inte så lätt för läkaren att undersöka den sprattlande bebisen. Vi fick iallafall med oss lite hostmedicin hem och hoppas att det går över snart.
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0