Jag måste ju vara dum på riktigt...

I höstas blev ju Lillan rädd för något när vi körde & hoppade över ett dike med vagn & allt så att det smällde till i mitt knä. Den värsta smärtan gick ju över rätt fort, men knät har länge krånglat när jag ska flytta mig i sidled eller virda mig. Men inget värre.

I onsdags skulle jag sätta på Myran en grimma & hon bråkade lite, jag skulle då vrida mig åt ena hållet för att få bättre tag i henne & känner då en stark smärta i knät igen & känner hur knät viker sig utan att jag kan göra något åt det. Men samma sak där, den värsta smärtan släppte ganska fort & jag har haltat lite lätt torsdag-fredag. 

Idag skulle jag köra ett bröllop med Tro & pyntade därför vagnen med björkris & syrener. När jag fäst de första kvistarna skulle jag gå ner från vagnen, som står på en släpkärra. Jag tänker mig inte för utan hoppar ner från kanten på släpkärran, landar på "fel" fot & hör hur det knäcker till i knäet & benet viker sig igen... Jag blir liggandes på marken ca 5 minuter & försöker sedan räta ut benet. För att få det helt rakt hör jag hur det knakar till igen i knät... 

Hur som helst. Jag kör bröllopet, men Lovisa fick springa & hämta allt & hjälpa mig med det mesta. Väl hemma igen så harr vi middag med min kusin & hans sambo. Pelle har fått bära runt på Ted åt mig och hjälpa mig med allt. Nu under kvällen har knät svullnat upp ännu mer, det är nu nästan dubbelt så stort som det andra. Jag kan inte böja det & jag kan heller inte räta ut det helt. Imorgon blir det med största sannolikhet sjukhuset... Något har helt klart gått sönder i knät.

Nu är det tredje sommaren i rad som jag får sitta på akuten & sedan gå på smärtstillande. För två år sedan bröt jag ett ben i handen efter att ha gjort en bakåtvolt i skolan, förra året gjorde jag & Lillan en kullerbytta över en stock & nu detta... Suck! Vad trött jag blir på mig själv!











Kommentarer
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Aj :/ får nästan ont själv av att läsa det här inlägget.
Hoppas läkarbesöket går bra och att det läker snabbt! Håller tummarna för dig!

2014-06-01 @ 10:42:00
URL: http://montebloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0