Lillan på G!

I dag var det då dags för Lillan att sätta igång med träningen igen. Pelles mamma fick passa Ted undertiden som jag hjälpte Pelle att sela. Det var en väldigt ivrig och glad tjej som stod i gången och väntade på att bli färdigselad. Lillan hade varit riktigt pigg och studsat en del med rumpan under passet. Hon fick mjukstarta träningen med att jogga "rundan" (ca 8 km) och Pelle tyckte att hon kändes riktigt fin och det lilla jag såg verkade jättebra.
 
 
Undertiden som Pelle körde så gick jag och "farmor" en promenad på ca 45 minuter. Det är så skönt att få komma igång och röra på sig. Jag har ju som sagt tänkt försöka komma igång med träningen nu igen, så målet den här veckan är att försöka ta en promenad varje dag. Vi mjukstartade med en 20-30 minuters promenad igår, men resten av veckan ska jag försöka gå 45-60 minuter i raskt tempo. Tyvärr ska det visstbli rejält kallt imorgon och då känns det inte jätteoptimalt att dra med Ted ut. Vi får se hur kallt det blir, kanske att det fungerar om jag lägger en filt för öppningen, så att det inte blåser något in i vagnen. Annars så har jag börjat köra lite andningsövningar och knipövningar som finns i Olgas bok "Träning för nyblivna mammor". Kan beskriva övningarna lite mer någon annan dag. Än så länge känns det bra och förmodligen drar jag igång med "styrkeövningarna" på måndag, då kommer jag rätt i "schemat" i boken. 
 
Glad häst!
 
Teddan med sitt nya andningslarm som han fått av mormor & morfar. Nu kan mamma sova lite lugnare på nätterna :)
 
Sötaste ungen! ❤


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0