2 ridna

Har ridit både Delicious & Lillan idag. Det var första gången jag red Deli, tidigare är det ju Thilda som har ridit henne. Hon kan vara rätt knepig, framförallt när man kör henne & nu hade hon inte blivit riden på länge, så vi tog det väldigt lugnt. 
Tog hoppsadeln, hoppade upp & joggade ett varv på hockeys slinga. Hon skötte sig bra... Men det är som att hon har handbromsen i hela tiden, hon tar inte ett enda steg frivilligt framåt... Och än så länge har jag inte vågat gå på henne ordentligt, man vet aldrig om hon tänker resa sig, sticka eller slå. Men om hon nu blir tiden lite mer regelbundet och jag ökar kraven lite för varje gång så kanske hon skärper till sig.

Även Lillan fick gå ett lugnt pass, hon gick ju ändå 5 intervaller igår på slingan. Så ett varv jogg med montésadel fick det bli. 

Jag hatar hur svagt mitt vänstra ben/knä är nu! Efter att jag har ridit klart har jag försökt träna "knä- & lårmuskeln" genom att släppa stigbyglarna & sen lufta benen uppåt utåt, ungefär som om man sträcker på benen, fast något mer utåt.., och mitt vänstra knä bara skakar & benet lyder inte. Höger går jättebra, men vänstern är helt slut! Som tur är har jag ju iaf fått tid hos ortopeden nu, så på onsdag ska jag dit & prata med farbror doktorn! 
Vem vet, jag kanske är ett hopplöst fall :/




Kommentarer
Postat av: Thilda

Så fort jag är frisk kommer jag ut och rider min lilla Deli igen, saknar henne! Skulle tro att hon vill ha sällskap av Lilo då också ;)

Svar: Det låter bra! :)
Malena Nogerius

2014-08-15 @ 01:49:03
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Den benövningen har jag inte hört talas om förut, måste testas :)
Hoppas dom kan hjälpa dig med ditt knä!

Svar: Jag vet inte om det är någon riktig övning egentligen, för med det högra benen är det inte jobbig eller nånting medan det vänstra bara skakar av ansträngning.
Malena Nogerius

2014-10-11 @ 20:42:21
URL: http://montebloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0