Vad har hänt efter första starten...

16/9
Var det rejält geggigt på Hockey's slinga, så det blev några varv på Hockey's rundbana istället för alla 2-åringarna.
 
17/9
På tisdagen, två dagar efter att vi startat, stack jag och Lillan ut på en liten mystur på ca 20 minuter i skogen för att rida lite mjukgörande och bara mysa lite. Eftersom vi bara skulle skritta passade jag på att rida barbacka. Lillan var jättepigg och var absolut tvungen att visa första mötande bil hur fint hon kan stå på två ben, dvs. bakbenen... och där stod hon, bra länge innan hon beslöt sig för att stå på alla fyra igen.
 
Bushästen passade på att tugga på mattes skor och byxor när vi skulle ta en liten bild.
 

19/9
Var det dags för Lillan att röra på fötterna igen. Jag sadlade på och red en tur. Vi joggade bort till Håkan B's sandslinga & där var hon absolut tvungen att galoppera! Så hon fick galoppera två ggr längs slingan och det var superkul tyckte hon!
 Fin tjej i ljusblått :)
 
Efter ridturen var det dags för Wilma, Deli & Arvid att åka till banan. Jag körde Wilma, Leffe körde Deli & Börje Edman körde Arvid. Vi värmde 4-5 bakvarv och vände sedan upp för att köra 1000 m lite snabbare, ca 1.45-1.50-tempo. Eftersom Wilma är lite mer seg-uppvärmd än de andra så fick hon gå 1600 lite snabbare. 
Därefter åkte vi in och bytte vagn och körde sedan fort. Deli gick hyfsat iväg från start, men hoppade sedan och bröt genom hela första sväng. Wilma började bra men rullade över i passgång i första sväng, hoppade och blev rejält förbannad när jag tog i henne, så hon började studsa lite med rumpan. Efter det gick hon iaf 2000 meter på ett riktigt bra sätt runt 32-33 utan att ta i sådär överdrivet mycket.
 
Trött Wilma
 
 
Delicious
 Wilma & Arvid värmer i bakvarv
 Deli, Wilma & Arvid
 
Värmning i rätvarv
Pigg tjej
 
Wilma & Arvid 

21/9
Blev det en tur för Lillan igen ihop med Lilo. Vi joggade bort till Håkan B & körde två lugna intervaller upp för backen.
 
 
22/9 var det ponnytrav på Solvalla. Jarita galopperade tre gånger i överlägsen ledning, vilket ledde till diskning. Montró & Thilda som inte tävlat på länge öppnade väldigt lugnt och värsta konkurenten Ratatas Raimon fick en rejäl ledning. Men efter ett imponerande sista varv, framförallt sista 700 meterna, fick Tro stryk med endast en hals av Raimon och kom i mål som tvåa. 
Thilda & Tro

23/9
Var det dags för 2-åringarna igen. Den här gången fick de gå 4 varv på Hockey's slinga. Pelle körde Deli för första gången på mkt länge och det gick riktigt bra.
 
25/9 
Jobbade jag sent och hade förberedande montékurs för ponnyryttare på travskolan. Så Pelle körde ett jobb med Lillan & tydligen hade hon varit smällfin & han var riktigt nöjd med henne.
 
26/9 
Jag körde Wilma direkt efter jobbet, 4 varv på Hockey's slinga. Hon skötte sig bra & kändes fin.
 
27/9
Sista jobbet för Lillan innan start. Men när jag hämtade in henne från hagen var hon lite lite snorig. Det var mest genomskinligt, men lite var vitt, så jag tempade henne. 37,9 ingen feber. Eftersom hon verkade pigg i övrig och då hon bara skulle gå ett lättare jobb så körde jag henne i alla fall, men vi satte dit pulsmätaren så att jag hela tiden kunde ha koll på hennes puls. Hon var väldigt pigg och glad och näst intill studsade fram de tre varven på slingan. Pulsen låg hela tiden normalt,även på hemvägen efter jobbet. Hon gick ner i puls snabbt och slutade blåsa nästan omgående. 
 
28/9
Eftersom jag skulle jobba på travskolan idag igen så tog Pelle hand om hästarna. Leffe hade tempat Lillan på morgonen och hon var fortfarande feberfri, men nu hade hon reält tjockt gult snor i hela näsan. 
 
29/9
Idag hardet varit en väldigt lugn dag. Åkte ut till stallet strax efter 10, mockade boxarna och gick sedan ut i hagen för att titta till Lillan. Skulle försöka ta lite bilder på tjejerna också, men det är inte det lättaste. Man hinner inte mer än ut i hagen innan man har tre nyfikna tjejer som mer än gärna skulle sitta i knät om det gick!
 
Imorgon ska jag ringa till travet och stryka Lillan, inte kul att starta med en snorig pålle :( Så nu blir det 2 veckors semester för Lillan och hoppas på att förkylningen ger sig. Sen tar vi nya tag igen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0