Banjobb för hela gänget!

I går var det dags för banjobb igen med Lillan, Wilma, Delicious & Arvid. Eftersom jag fortfarande mådde dåligt och var sjuk så fick Pelle köra Lillan. Hon fick jogga 6 bakvarv i långvagnen i friskt tempo, därefter körde vi in i stallet, vilade lite och bytte till sulky. Hon fick jogga ett bakvarv för att sedan vända upp och gasa. Eftersom hon var helt själv ute på banan var hon lite småseg men gick ändå 22 1640 meter. Hon såg fin ut och enligt Pelle kändes hon väldigt fin. Däremot tog hon ju inte i överhuvudtaget och blev mest sur när Pelle försökte gå på henne. Så hon var ju inte direkt trött efter jobbet och återhämtade sig fort. Så förmodligen blir det start nu... Vi tar den starten som ett "test" för att se hur och vart hon står. Är hon inte redo så är hon inte, då väntar vi med att anmäla till nästa lopp och låter henne träna på ett tag till istället. Orken har hon, men hon verkar inte riktigt ha förstått vad hon ska göra ordentligt....
 
När Lillan var klar åkte vi hem med henne och lastade istället på Arvid, Deli & Wilma och åkte till banan igen. Även de fick värma 5-6 bakvarv innan vi åkte upp och bytte vagnar. Wilma skulle gå med sulketten, Arvid med sulky & Deli skulle testa sulky för första gången. Vi joggade ett bakvarv till och vände sedan upp, men efter bara 100-150 meter blev Deli jättearg och skulle slå. Hon trivdes inte alls med sulkyn. Just den sulkyn skramlar dessutom väldigt mycket och sidostängerna håller sig inte helt stilla. Så Leffe körde av med henne för att kunna ta sulketten när jag kört klart med Wilma. Jag och Pelle vände tillbaka för att volta och starta igen. Wilma var direkt med på noterna och drog iväg rejält. Jag försökte hålla in henne lite för att låta Arvid komma ikapp, men så fort hon hörde honom svarade hon och drog på ännu mer. Vi körde 2140 meter och jag höll rejält i henne hela vägen. Hon travade jättefint nu, men var något för tung fram (dubbla tåvikter blev lite för mycket). Tyvärr hade inte jag någon klocka men Pelle hade 1.40 full distans på Arvid & då var Wilma en bra bit framför, så han gissade att hon borde ha gått 35-36 nånting, vilket hon gjorde mycket enkelt! 
 
Planen är att hon ska få gå ett jobb till, då med sulky och sen anmäler vi nog till premie. Det är inte omöjligft att även Arvid & Delicious får gå premie samtidigt. Även Delicious gjorde ett kanonjobb. Hon försökte tyvärr springa ut och bromsa varje gång hon kom till utgången (något hon inte gör när hon har sällskap), resten av varvet låg hon i 30-35-tempo hela tiden, så ett premie borde inte vara omöjligt för henne heller :)
 
Lillan har jag mängder med bilder på, men Pelle har kameran kvar i bilen som han åkt till jobbet med, så jag laddar upp dem när jag kommer hem. Wilma vet jag inte om Thilda ev. fick någon bild på, men ska höra med henne om hon vill skicka isf. Delicious har jag oxå lite bilder på, så det kommer lite bilder iaf :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0