Dåligt med uppdatering som vanligt....

Men det har väl inte hänt så jättemycket... Lillan kördes i måndags igen och var lika pigg som vanligt, men försökte bara slå de tre första varven (av 6). Men i övrigt sprang hon på fint och låg på bra. Idag körde jag henne igen. Vi skulle bort till Hockey's slinga som vanligt. Eftersom det blåste rätt ordentligt idag så var hon rätt laddad. När vi körde förbi Lars-Åke Söderholms stall upptäckte Lillan att de ställt fram två-tre pallar med eldningspellets och de var ju såklart livsfarliga. Så Lillan skuttade åt sidan rätt över ett dike, så vagnen höll på att tippa över, men jag ville absolut inte åka ur vagnen så jag klamrade mig fast och försökte parera och lyckades få vagnen på rätt köl igen. Men när vagnen lutade som mest och jag parerade så hör jag hur det smäller till i knät och känner sedan en dunkande smärta i knät. Funderade först på att köra hem direkt, men testade att röra på benet i olika riktningar och det gick ju bra, trots att det gjorde rätt ont. Så vi körde en tur i alla fall, men bort till Håkan B's sling istället så att vi slapp de läskiga pallarna. Hon fick gå en lång intervall på slingan och sedan jogga hem igen. 
När jag sen skulle sela av och duscha henne känner jag hur de börjar värka allt mer i knät och när jag ska flytta mig i sidled/vrida benet så känns det inte helt stabilt utan benet typ viker sig. Hur som helst gjorde jag iordning Lillan satte mig i bilen och körde hem till mamma och pappa för att tigga lite mat (det är så tråkigt att vara själv hemma nu nr Pelle jobbar kvällar). När jag kom dit diskuterade jag lite med mamma och hon misstänker att det är ett korsband som gått av... Inte helt omöjligt :S Så imorgon blir det stödbandage och sen får vi avvakta och se vad som händer.
 
I tisdags var det dags för premie för Wilma och Delicious. Denna gång var det Torbjön Jansson som körde Wilma, men nu var hon ännu sämre än förra gången. Hon tog inte ett travsteg i provstarten, så Tobbe körde ut med henne innan starten gick. Delicious däremot skötte sig utmärkt och kom i mål på 1.35,1 gissa om det kändes surt först! Men då såg vi att det var någo tung bana och därför en sekunds tidspålägg (den var jättegeggig!) så därför blev hon godkänd!!!
 
Däremot är det ju en stor, riktigt sto grej som har hänt... Jag kommer inte att kunna rida så mycket på ett tag framöver, framförallt inte i lopp. Det är nämligen så att jag ska bli mamma! Den 20 februari är den lilla beräknad. 
Så imorgon går jag in i v. 24 och över halva graviditeten är avklarad. 
Jag är så spänd och nyfiken på vad det kan vara för något därinne i magen. Pelle är stensäker på att det är en liten tjej. Sen har jag hittat massa olika myter/skrönor där man ska kunna se vad det kan vara där inne i magen!
Tycker det är skitkul att läsa om sånt där, men jag tror inte på det, det är ju bara trams. Men här är en sammanställning vad jag kommit fram till.
 
Om man är sugen på mycket surt och syrligt väntar man en flicka.
Om man är sugen på fett och socker väntar man en pojke.
Jag har för första gången i mitt liv varit sugen på surt & syrligt godis under den här graviditeten. Annars har det mest varit salt. Fett och socker får mig bara att bli illamående, så här lutar det väl mot flicka.
 
Om magen är rund åt sidorna och det syns bakifrån är det en flicka.
Om magen är mer framåt och inte syns bakifrån är det en pojke.
Många har sagt att de har sett bakifrån på mig att jag är gravid, så jag antar att det syns bakifrån då ;) Alltså flicka även här .
 
Enligt den kinesiska kalendern, enligt en tabell med moderns ålder vid befruktningen och vilken månad befruktningen skedde i så tyder det på att det är en flicka i magen.
 
Om hjärtljuden på fostret är över 140 slag/minut är det en flicka.
Om hjärtljuden är under 140 slag/minut är det en pojke.
Hjärtljuden har vi ännu inte kollat
 
Kissa i en kopp och häll i en tesked bikarbonat.
Om det är stilla är det en flicka.
Om det fräser är det en pojke.
Har inte testat än
 
Om man blir väldigt känslosam och gråtmild är det en flicka.
Om man blir lättirriterad och arg är det en pojke.
Jag tycker inte att det är så stor skillnad, men när man börjar gråta av visa-reklamen (den med den gamla gubben som springer och blir yngre och yngre) så det är väl flicka även här.
 
Häng vigsel- eller förlovningsringen i en tunn sytråd och håll över magen.
Om pendeln pendlar fram och tillbaka är det en flicka.
Om pendeln cirkulerar är det en pojke.
Detta har jag inte heller testat än.
 
Får man sämre kvalitet på hår, hud och naglar är det en flicka
Får man bättre kvalitet är det en pojke.
Jag har fått mycket sämre kvalitet på huden, fått ordentligt med finnar för sörsta gången. Så här mycket finnar hade jag inte ens som tonåring! Håret är torrt och tråkigt men naglarna har blivit mycket starkare så det lutar mot flicka.
 
Om hormonranden fortsätter långt ovanför navlen är det en pojke.
Om hormonranden stannar vid naveln är det en flicka.
Har ännu ingen hormonrand.
 
Om brösten växer mycket är det en flicka.
Om dom inte växer så mycket är det en pojke.
Vad som är mycket beror ju på vad man menar,men jag tycker att mina bröst har vuxit jättemycket!
 
Så ska man gå efter detta är det solklart en flicka, men vi får väl se ;)
 
 mitt lilla monster som bakas inne i magen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0