Banträning igen för Lillan

Idag var det åter dags för banträning. Denna gång var det åter Pelles tur att köra henne. Det beror mest på att hon är så otroligt pigg och eftersom jag nu har ett litet pyre i magen så ville inte Pelle att vi skulle riskar något OM hon skulle bli lite för pigg och glad.
Det tror jag aldrig skulle hända men för att Pelle skulle bli lugn så fick han köra idag. Jag fotade istället.
Som sällskap hade Lillan stallkompisen Lilo som inte varit på banan på länge.
Båda hästarna var pigga och glada och sprang på i bra tempo.
Banan var ruggigt lerig så Pelle kom in nästan lika lerig som jag var då vi tävlade i Örebro. Så där fick han se hur otroligt skvättig hon är min lilla grå prinsessa. Funderar också på att anmäla henne till något lopp i november. Få se om vi hittar något passande.
Förresten. Såg att hon blivit bra mycket ljusare idag än sist vi var på banan. Så, snart,så har jag min vita häst, jag också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0