Lyckan att ha lägre puls än "Super-Lilo"!!!!

Igår körde jag & Pelle ihop med Lillan & Lilo. Lilo har ju tagit det lite lugnt nu ett tag, men hon har inte hunnit tappa jättemycket i kondis än, så det blev ganska passande för Lillan att gå ihop med henne.

Vi körde bort till Hockey's slinga som nu äntligen blivit bra att köra på igen. Lilo gick först & vi följde med i rygg. Vi körde 4 stycken (enligt mig) väldigt lugna varv & när vi skrittar av efteråt säger Pelle att det gick lite väl fort ibland & det kanske var på gränsen till hårt för lillan. Han hade pulsmätaten på Lilo under jobbet & hon hade legat mellan 195-205.

Väl tillbaka i stallet pulsade vi båda hästarna. Lillan hade då 56 i puls.

Sen tog det ungefär 1,5 timme innan Pelle berättade för mig vad Lilo hade. Han pulsade Lillan åt mig & skratta, sen vägrade han berätta varför! Apan... Men jag blev ju minst sagt nöjd när han väl berättade att Lilo legat på 66-67 i puls! Lycka!!


Kommentarer
Postat av: Ann

Ha-ha! Rätt åt honom. Baraför honom att inse att Lillan är såååååå mycket bättre (redan nu ;) )

2013-05-07 @ 21:35:20
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Ha ha anar jag en viss konkurrens där mellan er ;)

Svar: lite grann kanske ;) haha!
Malena Nogerius

2013-05-08 @ 16:35:20
URL: http://montebloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0