Lillanrapport!

Lillan fick ju massage i onsdags för första gången. Jag kan ju minst sagt säga att det var uppskattat! Hon satte sig nästan på massören när hon masserade rumpan, hon tryckte emot när hon masserade hals, bog och manke och häll nästan på att krypa ur skinnet för att hon knappt visste vart hon skulle ta vägen, så skönt var det. 
 
Tjejen som masserade heter Helen Brunnåker och arbetar deltid på Strömsholm nu som djurskjukvårdare. Hon kände igenom hela grållen och tyckte att hon kändes riktigt fin. Hon hade en liten liten lätt spänning i ländryggen, men det trodde hon berodde på den hårda banan i banjobbet i måndags. 
 
 
Dagen efter tänkte jag ta en lätt ridtur barbacka, men det tyckte visst inte Lillan... Hon hade ju för guds skull vilat i 2 dagar & då kan man ju inte skritta! Hon tacktade, bockade och småstegra. Bilar var plötsligt livsfarliga, vilket resulterade i jämfotahopp på bakbenen följt av några bocksprång... Så vi red ca 700 meter innan jag vände tillbaka... Eftersom jag hade varit ute med både Panter och Montró innan så var jag rätt frusen (och det började bli mörkt) så fick hon gå in i boxen istället. I morgon ska hon ut och få en ordentlig tur igen, eventuellt ska Pelle köra henne så att jag kan rida Lilo som sällskap :) 
 
Dessutom kommer en utav Pelles gamla arbetskamrater ut och ska träna på att sela och då kommer det förmodligen bli Lillan som får ställa upp som "försökskanin". 2-åringarna är fortfarande för osäkra och Lilo försöker hugga när man ska spänna gjorden eller lägga på bröstan. Inte riktigt den optimala träningshästen ;) Lillan är däremot alltid snäll, glad och positiv :D
 
Jag har lagt ut en film från när hon masseras på FB, ska lägga upp den här oxå senare. 
Gammal bild på Lillan, Inspiria & Gizmo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0