Grattis!!!!

Usvh! bloggningen denna vecka har varit katastrofal. Men då min kollega är ledig den här veckan så har jag alla hennes lektioner (80%) plus mina egna (40%) på skolan, pluggar matte på 60% och arbetar på travskolan (ca 20%)  för att däremellan hinna träna mina egna hästar, så känner jag att bloggen kommer ganska långt ner i prio-listan. 
 
Men innan jag åker iväg till travskolan för att hålla kvällens lektioner vill jag kasta in ett snabbt GRATTIS!!!!! till en av mina bästa vänner Erica Buskas Åhrlin som idag tog sin första sulkyseger tillsammans med egentränade Trollglänta! 
 
Gamla bilder på Erica & Trollis
 
De vann på Rommes lunchtrav på tiden 33,1 till 83 (!!!!) ggr pengarna, nästan 20 ggr pengarna på plats.Det var grymt! Ni som känner mig eller följt mig länge vet kanske att jag och Erica från början ägde Trollglänta tillsammans. (rolig historia, vi fick henne eftersom hon var slut på travet, fått två föl varav det ena dog & hon var grymt elak mot de andra hästarna i hagen). Jag stod då som tränare, men vi tränade henne tillsammans och delade på henne. Vi hade från början även ett varmblod, Ancora Wine. Det var med Ancora Erica fick sin första tränarseger, jag red honom och vi vann till 65 ggr pengarna. Efter den segern köpte Erica ut mig på Ancora och tog över honom helt (vilket hade varit planen redan från början) Lite senare samma år tog jag min första sulky & tränarseger med just Trollglänta. Oturligt nog var Erica då i Australien på semester och kunde inte se loppet. Strax efter fick jag erbjudantet om att leasa Harryettie (Lillan) och hon var ju min drömhäst. Så då fick Erica ta över träningen av Trollis och även ägarskapet. 
 
Under den här tiden stod vi i samma stall, men när Erica fick nytt jobb i andra änden av stan flyttade hon Trollis (Ancora blev då utleasad och senare såld som ridhäst). När Erica flyttade så flyttade även jag, först till Gunnarskäl ihop med Linn, Stina & Sandra för att sedan flytta henne till betet hemma hos mamma & pappa under sommaren och slutligen flyttade jag henne hit, till Pelles gård.
 
Men som sagt, JÄTTEGRATTIS TILL BÄSTA ERICA & TROLLGLÄNTA!
 
Trollis som mamma
 
Trollungen Trollfux (fast han är brun)...
 
 
Trollis på bete.
 
Gamla bilder på mig & Trollan.
 

När jag & Trollis vann 2011
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0