Tordagsjobb med Lilo

I dag var jag iväg till sjukhuset och fick äntligen ta bort gipset. Nu har jag istället en skena runt tummen och handen som stabiliserar tummen så att jag inte kan vika den utåt. Jag har även fått ett papper med övninga som jag ska göra några gånger om dagen. Som tur är får jag nu äntligen köra igen. Så idag körde jag Lillan ihop med Pelle och Lilo. Det känns alltid när hon har stått lite längre än normalt (3 dagar istället får 1-2) för man riktigt känner hur energin sprutar ur henne!
 
 Vi körde 6 intervaller på Hockey's slinga. Lillan hakade på Lilo bra under de tre  första intervallerna och fick sedan gå de sista tre i ledningen. Hon spang på bra och var pigg och glad :)
 
 
Igår prövade jag även att tömlongera Delicious för första gången, men hon tyckte att det var jättekonstigt och jobbigt, så idag satte jag istället på en snodd och longerlina. Det fungerade mycket bättre, dessutom hade jag nu "min" pisk, en riktig ganska lång körpisk, mycket skönare än travpiskorna eller longerspö. Hon förstod ganska snabbt vad hon skulle göra och jobbade på riktigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0