Nu händer det grejer!

Nu händer det grejer! I helgen var jag och Pelle iväg till Lotta och Majesty of Rock. Vi skulle provköra en tvååring som vi ev skulle leasa ihop med Pelles arrbetskamrater och jag skulle få rida Rocke igen. 2-åringen är jättesöt! Arabica Redneck, en rödskimmel efter Tap In. Otroligt trevlig och väääldigt söt!!! 
 
Vi red och körde ute på ett gräsfält och jag gasade några rakor med Rocke för att få några snygga bilder. Arabica eller Wilma som hon kallas var otroligt trevlig, så idag var vi dit igen för att hämta hem henne. Så nu står hon i boxen bredvid Lillan och mumsar hö. Vi testade släppa ihop henne med Lillan nästan direkt när vi kom hem och det gick väldigt odramatiskt till. De hälsade, Lillan sa; jag bestämmer, Okej sa Wilma och sen var det inte mer med det. Lillan tyckte att det var mycket trevligare att mysa med matte vid grinden. 
 
Körde även en tur med Lillan idag, hon känns riktigt fin nu och nästa helg blir det ett sista banjobb innan kvalet!!! Spännande! Imorgon blir det även ett montéjobb, ska provrida ett kallblod som jag ska montékvala samma dag som Lillan ska kvala. Ska bli spännande och se vad det är för något :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Vilka härliga bilder :) spännande med ny häst också :)

2013-08-01 @ 20:42:19
URL: http://montebloggen.se
Postat av: Emelie

Hej! Du vet ingen skimmeltravare som är till salu? :) kommer ej starta på travet utan användas som ridhäst. Omskolad eller inte spelar ingen roll. Maila mig gärna :)

Svar: Hej! Inte vad jag vet just nu. Men får jag höra något så kan jag lägga upp den här. Det är alltid kul att ha lite annorlunda färger! Ha koll på hästnet, där kan det dyka upp hästar lite då och då! Rockes avkommor är ju som sagt ännu väldigt unga, de äldsta är bara 3 år gamla och som det ser ut nu håller alla hårt i sina Rocke-avkommor :)
Malena Nogerius

2013-08-30 @ 22:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0