Montéläger igen!

Nu sitter jag här på travet och har montéläger hela veckan. Jag har 5 stycken deltagare, men bara 4 som sover över. Lite tråkigt (med skönt) att det inte är lika många som förra året. 
 
Idag har vi först fixat stallet under förmiddagen, ridit konbana efter lunch, åkt till badet och sedan har eleverna lekt ute på banan undertiden jag satt med på styrelsemöte. Imorgon drar vi igång vid 08.00 med utsläpp och utfodring av  både hästar och barn. Därefter blir det ett "sits-pass" på parkeringen, lunch, fysträning & bad (beroende på väder)  fika, ridpass på banan fokus sits och balans, middag och sedan teori - kost och träning. Vi har haft underbart väder idag och jag hoppas det  håller i sig hela veckan!
 
I fredags och lördags var det först V65 & sedan V75 här hemma på Eskilstuna, vi var nere båda dagarna och kollade på fina lopp och fina hästar :) 
 
Igår åkte Sara & Thilda till Rättvik med Qalazpuff & Montró. QP och Sara var 3:a i sitt lopp, Thilda och Tro vann montén ganska enkelt. Själv följde jag med Pelle och Lilo till Örebro, Oskar J körde (en av mina favoritkuskar) och gjorde riktgt bra, men vad hjälper det när andra kapar benen på hästen 700 m kvar... Så det blev galopp och diskning... 
 
Jag var även ute och körde Lillan en tur igår, lika fin som vanligt :) 6 intervaller på Hockey's slinga.
 
Film på ponnyernas lopp finns på: http://vickelbyponny.blogg.se/
 
Bilder på ponnyerna (bilder på Lilo kommer)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0