Det går framåt!

I torsdags gjorde Lillan sin fjärde start, den här gången körde Per Lennartsson. Eftersom jag nu börjar bli ganska otymplig i vagnen och tycker att det är lite småjobbigt att köra nu, så det är mest Pelle som har kört henne hemma senaste veckorna. Men eftersom Pelle skulle jobba den här kvällen så fick jag värma henne själv och jäklar vad fin hon var! Hon studsade fram under de bakvarv jag körde och låg på riktigt ordentligt! Andra värmninen körde Per. Som vanligt fick hon springa 1640 meter i lugnt tempo för att sedan gasa ordentligt sista 300 m. Han tyckte också att hon kändes fin, men lite okoncentrerad. 
 
För en gångs skull hade hon nu fått ett lite bättre spår, spår 1 på start och i.o.m. detta kunde hon ta starten för att sedan släppa till en springspårshäst och då hamna rygg ledaren. Hon jobbade på bra där, men som vanligt såg hon helt tom ut 6-700 m kvar, men fick sedan nya krafter och ökade riktigt bra genom sista sväg. Tyvärr så höll hon bara farten sen och då kunde två starkt spurtande hästar ta sig om henne så hon kom i mål som som fyra. 
 
Hon gjorde loppet bra, men både jag & Pelle var lite besvikna då vi vet vad hon faktiskt kan och tycker att hon gott hade kunnat hålla som tvåa, men men. även Per sa efteråt att hon inte fattar alls vad det är hon ska göra. Efter att ha joggat av lite och skrittat ett varv på stallbacken så hade hon redan slutat blåsa och verkade rätt nöjd med sig själv.
 
Hon är iaf anmäld igen och ska starta på söndag på Romme med Daniel Olsson i sulkyn. Nu ska hon få testa gå bakom bilen för första gången då det är ett autolopp. Hon har fått spår fyra och bredvid henne, från spår fem, startar hennes halvbror S.K. Steel. Jag hoppas att poletten ska trilla ner nu och att hon ska förstå vad hon ska göra. 
 
Jag fick köra henne igen i söndags och då var hon ruskigt fin! Hon ligger på ordentligt och flyger nästan fram över vägarna med krökt nacke och svansen i en plym! I dag ska Pelle köra henne igen då jag hade rejäla sammandragningar unde kvällen igår och behöver ta det lite lugnare nu.
 
På väg ut för första värmningen
Pigg tjej! 
 
 
Första sväng
 
In på sista varvet
 

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Kul att det går så bra! När polletten trillat ner då jäklar! :)

Svar: Tusen tack för de uppmuntrande orden.
Malena Nogerius

2013-12-26 @ 13:15:20
URL: http://nathalieling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0