Första träningen efter kvalet!

Det blev något strul med texten när jag försökte ladda upp inlägget från mobilen... Så nu fyller jag på från datorn istället. I går var det i alla fall dags för Lillan att röra på benen igen för första gången efter kvalet. Eftersom hon inte behövde gå så jättehårt passade jag på att rida henne. Så vi slängde på sadeln och red iväg. Vi tog bakvägen bort till Håkan B's slinga och jobbade med att hitta takten i traven, något som visst är väldigt svårt med ryttare. Det gick riktigt bra och väl inne på slingan kunde vi tom. öka tempot något och trava på i frisk takt. 

Man riktigt känner/ser hur roligt hon tycker det är att bli riden, svansen står rakt upp i en plym, även om vi bara joggar :P

 

Blir riktigt irriterad på mig själv dock! När jag sadlar henne tänker jag; jag tar en bild innan jag hoppar upp... Hoppar upp och rider iväg kommer på det efter halva turen. Tänker då (även när jag skrittar av) jag tar en bild efter att jag hoppat av istället... när hon är duschad och står i boxen kommer jag på att jag glömt ta bild igen! *suck*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0