Träning för fullt!

Hela veckan har jag och syrran varit på gymmet. I måndags tog jag ett hyfsat lätt pass genom att bara köra 20 minuter löpband och 10 minuter cykel. I tisdags var det Body Pump och det var så sjukt jobbigt men samtidigt otroligt kul. I onsdags gick vi på ett puls 45 pass, som var en kombination av konditions och styrketräning. Efter pulspasset hade vi möte med vår PT som visade och gick igenom gymmet med oss. 
Igår hade vi möte med PT:n igen för att gå igenom och ställa in Milon maskinerna. När det var klart fick vi köra ett varv på Milon och det var så sjukt jäkla jobbigt! Milon är en cirkel med maskiner där du kör en minut på varje styrkemaskin med 30 sekunders vila mellan. Efter 3 styrkemaskiner kör du 4 minuter kondition på cykel, sen är det 3 styrkemaskiner igen och avslutar med 4 minuter kondition crosstrainer. Det låter inte så jobbigt, men fi f-n vad jobbigt det var! Vid varje maskin ska du pressa dig själv till max och jag lovar att man var trött efter ett varv.
 
I dag har jag träningsvärk i hela kroppen, men det är samtidigt en skön känsla. I eftermiddag ska vi iväg igen, men då ska vi bara köra ett lite lugnare Yoga-pass. Det ska bli kul att testa på det oxå :)
 
Nu ska jag ut och mocka stallet, rida eller köra en lätt tur med Lillan och sedan köra en lätt tur även med Panter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0