Sötaste små fölisarna!

Har spenderat kvällen tillsammans med pojkvännen hemma hos bästaste Erica. Pelle gjorde supergod mat åt oss, klyftpotatis, rostbiff och någon hemmagjord sås med rödlök, champinjoner och palsternacka. Sjukt gott! Till efterrätt mumsade vi i oss två paket med jordgubbar! Mums!
 
 
Under dagen idag var det träningstävling. Alva red Panter och det gick väl sådär... Han hade pelhamstång idag, så nu fick hon stopp på honom, men han fjantar sig och galopperar hela tiden. Helt utan anledning, för det går knappast för fort. QP sprang på riktigt bra för Sara och gick en bra bit under rekordet. 
 
 
Imorgon är det som sagt dags för banjobb. Jag ska först rida Victory's Dream, först några bakvarv ihop med Mardi och därefter lite mer tempo. Därefter är det dags för Lillan som ska ut ihop med Börjes häst igen. Sist och minst, så kommer Panter att få åka med till banan och jag ska köra honom för att förhoppningsvis känna vad det är han håller på med.
 
 
Avslutar den här kvället och inlägget med en bild på mina (nu sålda) underbara små söta russbebisar! De är nu ca 10 månader gamla och har börjat avvänjningen från sina mammor. Då Monita (mamma till den svarta) blev väldigt stinn i juvret fram mot eftermiddagen.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Så himla söta ponnymontéekipagen, varför har dom aldrig ponnymonté i Axevalla, skulle va roligt att se någon gång!

Svar: Visst är de söta! Ja, det är jättetråkigt. De hade mer ponnymonté på Axevalla förut. Jag upplever det som att i takt med att montén på stor häst ökat, så har ponny montén minskat, vilket är väldigt tråkigt. När jag började med ponnytrav -98 så var montén hyfsat stor. Nästan alla banor hade alltid minst två lopp och det fanns betydligt fler ryttare.
Malena Nogerius

2013-04-07 @ 20:17:41
URL: http://montebloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0