Sjuuukt duktig!!!

Efter skolan idag åkte jag som vanligt ut till stallet, fixade till min pålle & körde henne en sväng. Hon var galet pigg btw! Vid halv nio var jag klar att åka från stallet, svängde in på ICA för att köpa mjölk. När jag kom hem var jag såklart rätt trött & orkade inte laga mat. Så planen var att bara dricka en kopp té & äta mina choco pops :P Men när jag kollar om jag har någon matlåda i frysen (till lunch imorgon) upptäcker jag att allt i övre facket är tinat. Då har det gått en säkring, så frysen har varit avstäng alldeles för länge! Som tur är var det bara det övre facket som tinat, men det var där alla känsliga saker låg oxå. Valet stod mellan att kasta allt (mestadels köttfärs, kyckling & korv) eller att tillaga det! Tack gode gud att jag aldrig har mycket mat i varken kyl eller frys! (kylen hade ju självklart oxå varit utan el, men där fanns ingenting(!) som blir dåligt av att stå framme). 
 
Så jag fick helt enkelt ställa mig och laga mat. 4 matlådor blev det, 2 stycken med spagetti & "Pelles kyckling" (kycklingfilée, krossade tomater, vitlök & mozzarela) & 2 stycken med pastaskruvar & köttfärssås. Korven lajag i kylen och hoppas jag kan hitta på något med den imorgon. 
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0