Mantorp 3/9-12

Gårdagens lopp då.

Nu bekantskap med hästen Claire S.I.R. Ett väldigt trevligt sto i hyfsad storlek. Red en lugn värmning med några bakvarv & en provstart. Ägarna sa att hon kunde bli stark, så jag fick rida på cresendo i värmningen, men hon låg inte på någonting, utan tuffade bara på i sitt tempo.

Till loppet sen bytte vi till hennes vanliga bett, ett rakt gummibett. Jag fick direktiven att rida ett snällt lopp samt att hon gynnades av ett högre tempo, då hon inte var så speedig. Vi var något sena i starten, då de sagt att hon var väldigt rapp iväg men hon var väldigt lugn även då.
Vi lyckades i alla fall smita med invändigt hela lopp, tack gode Gud för det var kaos i spåren!! Verkade som att ingen kunde bestämma sig för vart de ville ligga. 500 kvar styrde jag ut i andra & ryckte tussarna då hästen framför verkade kall, men den svarade upp & det var istället min häst som blev kall. Sista 100 metrarna var hon rejält trött så jag beslöt mig att inte pressa henne så mycket. Då gick 2 till om henne, men jag tycker det känns onödigt att pressa hästen för att slåss om 0:or. Om jag blir andra eller fjärde utan pengar gör absolut ingen skillnad!

Så det var ju ett mindre lyckat lopp... Det gick inte så mycket bättre för Henke som jag åkte dit med. Han blev 1:a utan pengar.

Däremot shoppade jag lite (åt bästa Erica) i shoppen. Ett par gamascher & en pullplatta. Älskar Mantorp-shoppen! De har så mycket roliga saker där & dessutom till bra priser :D

Blev inga bilder igår, så jag bjuder på några gamla istället. Jag & Reisa Å från förra sommaren samt bilder från mitt sista lopp på min älskade & saknade Last Hood "Lasse". Det var hans absolut sista lopp innan han åkte till hästhimlen & han var kanonbra i det loppet, min lilla kämpe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0