Rör mig inte, då smäller det!

Så skulle man kunna sammanfatta Lillan under jobbet idag... Jäklar vilket humör hon hade!

 

Körde som sagt en tur med min lilla gråa häst (längtar, längtar, längtar tills jag fårbörja rida på henne!!!!)

Så det var nästintill bara hon som bestämde upplägget till dagens tränignspass. Vi joggade bort till Hockey (som vanligt men jag gillar den slingan, man riktigt känner hur det tar och för varje pass blir hon både starkare och snabbare) och körde 6 stycken intervaller i backen. Första intervallen gick väldigt långsamt, fram tills att vi kom in i skogen då ökade hon, innan dess studsade hon mest med rumpan, knep med svansem, nitade och kastade upp huvudet för att jag rörde på händerna och galopperade på stället. Det kändes som att det var lite välmycket energi i damen, nästan så att det rök ur öronen på henne ;)

Men redan andra intervallen höll sig rumpen där den skulle. Däremot kände jag att jag inte kunde ta i henne överhuvudtaget, för de kändes som att: tar jag i henne, då jäklar smäller det! Vilket jag inte hade någon större lust med, så hon for fram på rakan i 180 knyck, lugnade sig något när vi kom in i skogen för att sedan dra järnet igen när vi körde över vattenpölen halvvägs upp för backen. Härlig liten häst jag har ;)

De resterande 4 intervallerna kunde jag ha ett litet lätt stöd i munnen,men tog ja för mycket kände ja hur hon spände sig och laddade. Så vi körde i ett jäkla tempo på rakerna idag, backen i skogen gick något lugnare men fortfarande i bra tempo.

Men hon är smart, hon saktar självmant in i slutet av uppförsbacken och skrittar sedan lydigt hela vägen nedför... men precis innan kurvan till rakan så börjar hon studsa och galoppera på stället för att sedan kasta sig iväg när hon får klartecken.

Härliga, knäppa lilla häst!

 


Kommentarer
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Det sägs att dom med mycket humör blir bra tävlingshästar ;)
Såg att Big Mama går med halvrunda fram, går hon bäst på det?

Svar: hmm... förmodligen om hon nu hade det.. kan höra med Pelle när han kommer hem, men skulle gissa på det. Tror att hon även kan starta barfota, vet inte om hon har gjort det, men de har pratat om att hon skulle göra det någon gång. Däremot tror jag inte att det är någon toppenidé att testa i monté då hon behöver vara något tyngre fram :)
Malena Nogerius

2012-10-23 @ 21:42:05
URL: http://montebloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0