Nu så!

Nu kan jag äntligen avslöja vad som hänt, vi har köpt en till pålle! En 1-åring efter Sahara Dynamite. Hon står redan hos Pelle & jag har varit med och kört in henne nu på sensommaren/hösten. Vi har haft 5 stycken Sahara avkommor här sedan i vintras och nu skulle alla säljas. Men både jag och Pelle har fastnat för Delicious som hon heter, Delicious Dynamite. Så efter mycket om och men har vi fått min pappa att köpa henne :) 
 
Så idag skrev vi på papprena på henne. Hon är hittills bara inkörd och gick själv i vagnen utan ledare i fredags. Men det är en bestämd dam med mycket humör. Hon lär sig fort, men ifrågasätter allt man ska göra med henne. Hon har ett riktigt läckert steg, så det ska bli kul å se henne när hon kommer igång ordentligt. Min plan är ju att även hon ska bli min framtida montéhäst, precis som Harryettie, något Pelle inte riktigt håller med mig om. Men, vi får väl se ;)
 
 
Inte direkt bästa bilden, men det är alltid något. Ska försöka borsta upp henne någon dag och ta lite fina kort på henne :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann

Nu är det ju pappa, Thord, som äger henne så då blir det väl han som bestämmer vad hon ska göra, eller hur?!!

2012-10-03 @ 11:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0