Valla istället för Örebro

På ren chansning anmälde Pelle Lilo till ett lopp på Valla på lördag, i tron om att hon såklart inte skulle komma med. Men det gjorde hon såklart, så det blir ingen monté på Örebro för mig :( . Det känns både kul och tråkigt. Jag hade sett fram emot att rida henne igen, men självklart är det väl roligare att ha starthäst på Solvalla när det är V75... 
 
Idag har jag varit ute och kört min gråa kuse. Hon har varit väldigt flåsig sista tiden och i lördags lät hon i halsen när jag körde. Jag ville ringa ut veterinären och kolla halsen, men Pelle föreslog att jag skulle köra henne igen, men med tungband. Vilket jag då gjorde idag. Och vilken skillnad! Visserligen var hon så arg att hon sköt blixtar när jag skulle dra på tungbandet och första biten när vi körde, men hon lät ingenting i halsen och flåsade inte alls lika mycket! Skönt!
 
Igår körde jag Delicious igen, och det var väl lite spännande... De första varven gick jättebra, men hon var lite grining. När Pelle & Leffe sedan ökade med sina hästar och hon inte längre hängde med lika lätt blev hon arg. Först felade hon lite bara, men när jag tog i henne då så flög arslet upp. Åså slog hon! En hel raka slog hon! Hon var så jäkla arg, men sen blev hon rädd istället och försökte typ sticka. Men det hela lösta sig bra och jag lckades lugna ner henne.
( I <3 slaggjord just nu btw.) 
 
Imorgon blir det en ridtur på Lilo som uppladdning inför lördagen. Jag ska försöka rida galoppintervaller på henne. Hur man nu får en häst med tyngdpunkten i knäna att galoppera :P Hon är nästan lika bred som hög, så det är inte den lättase uppgiften...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är alltså lättare att komma med i travlopp än i montélopp numera?

Svar: Nja... det vet jag inte hur sant de är, men det har blivit mycket tuffare att komma med även i montén nu. Anmälan till Örebro går inte ut förrän torsdag då det är B-lopp & Valla gick ut i söndags...
Malena Nogerius

2012-11-12 @ 23:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0