Travskola nästan hela dagen!

Usch vad trött jag var när klockan ringde vid 8 imorse! Somnade "tidigt" i lördags, i alla fall om man jämför med i fredags, klockan var "bara" ett nu :P Snooza tills klockan var kvart i nio, då var jag TVUNGEN att gå upp. Första lektionen på travskolan började klockan 10 och innan dess ska vi (jag & Madde) hinna fodra, släppa ut och mocka till alla ponnyerna. Strax efter nio var jag iaf på banan. Först ut var eleverna som går Silverkursen, de fick öva på sin  idealtidsbana och börjar bli riktigt duktiga nu på att köra med klockan! De var bara några sekunder ifrån idealtiden. 
 
Efter lektionen var det dags för träning till travskolans Luciafirande/julshow. Alla elever skötte sig riktit bra idag och nu börjar det likan något utav det hela :P 
 
Väl hemma var det bara att fixa stallet, plocka in hästarna och sedan en varm skön dusch! Jag och Pelle har nu "veckohandlat" för första gången och därmed blev det även en hel del nya recept. Igår lyckades ju Pelle somna när vi skulle laga maten, så jag fick fixa det själv. Blev riktigt gott!!! "Fläskfilé Balsamico" från Arlaköket kan varmt rekomenderas! Idag blev det "Mager TexMex med Majs", även det var riktigt gott. Var inte så likt tacos som vi trodde att det skulle vara. Imorgon blir det "pizzamackor" från viktväktarna. Det är kul att få testa lite nya maträtter! :) 
 
Fläskfilén
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0