SNÖ!!!

Både igår och idag har det snöat rejält här hemma. Så nu är det vitt överallt :) Mysigt, men samtidigt lite jobbigt... När det fortfarade är så varmt som det är nu får hästarna styltor, och när man kör flyger det snöklumpar från fötterna, så man får konstan vara beredd på en knock-out :P
 
körde min lilla gråa tjej idag, pigg och glad som vanligt. Vi körde 6 intervaller på slingan i lite lugnare tempo, just på grund av snökocklorna som var ute efter mig! Hon känns i alla fall rikigt fin nu och är riktigt rolig att köra. 
 
Direkt efter packade jag in lilla Pantern & gammel-shettisen Umil i transporten för att åka till Nyby-Torshälla ridskola. Thilda ska tävla dressyr med Panter där nästa helg, så hon ville träna lite i ridhuset med honom. När vi ändå åkte dit passade vi på att ta me Mille så att hon kan träna inför travskolans julshow samtidigt. Jag och Thilda ska rida en tendem-spegelritt då och eftersom hon inte har ridit så mycket tandem förrut behöver hon träna ite mer. På söndag ska vi ev. träna båda två och då köra igenom programmet. 
 
Dressyren gick jättebra, han gjorde flera riktigt snygga fattningar i galoppen. Vi testade även på att hoppa lite, även det gick riktigt bra. Han har bara hoppat typ 3 gånger och han fixade på ett jättefint sätt att både travhoppa och sedan hoppa i galopp. I slutet låg hindret på dryga 70 cm och han hoppade enkelt över :) 
 
Jag har tyvärr bara några bilder på Panter och Thilda, för min mobil dog sen & någon kamera hade jag inte med mig. Kan ägga upp fler bilder sen om ni vill...
 
Lillan provar Lasses gamla täcke, satt fin fint! Lite stort kanske, men det gör inget :) Så nu är vi redo för kylan :D
 
 
 
Mille :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0