På hemväg

Klockan är nu 19.04 när jag börjar skriva det här, tåget hem har precis börjat rulla.

Idag har varit/blir en riktigt jobbig & lång dag... Halv 6 ringde klockan för att älsklingen skulle gå upp och åka till jobbet, 15 min senare gick jag upp, satte på en kanna te & klädde på mig. Därefter gick jag ut i stallet för att släppa ut hästarna. Jag han släppa ut alla utom de två nya, de fick Leffe ta sen när han kom ut.

Vi fick ju en ny häst, eller inhyrning är det egentligen, i måndags & sedan en till igår kväll. Den första (Moby) tillhör en kompis från ponnytravet, Emelie. Den andra (Moet Royal) tillhör en kille som heter Tomas.

Hursomhelst, det var fler täckesbyten än vanligt i morse, vilket gjorde att det tog längre tid än jag tänkt. Så de två fick stå kvar. Därefter sprang jag in igen, bytte om & fixade min te i min termo-mugg (som jag såklart glömde på skohyllan😡😡😡😡) och slängde mig sedan i bilen. Det tar ca 15 min att åka in till stan, sedan ca 7 min att gå från bilen till tåget + att jag var tvungen att hinna köpa biljett. Jag brukar ha pendlarkort, men den här dagen/ veckan är så snurrig, så det passar bättre med enkelbiljetter då.

Kl 8.15 börjar första lektionen på VFU:n & sista slutade 14.15. Då hade vi (jag & min klasskamrat) utvärderande samtal med vår handledare eftersom vi nu är inne på sista dagarna av praktiken. Kl 15.05 gick tåget till Stockholm som vi precis han med och strax innan fyra var vi på skolan för att vid 16.30 ha ett seminarium med våra handledare på VFU:n & våra lärare på skolan.

Vi hade blivit lovade frukt & lite soppa som en lättare middag, men när vi kom dit visade det sig att skolan inte fick servera eleverna soppa.., på grund av besparingar i skolan! :P

Seminariet skulle ha pågått till 19.00, men som tur var fick vi sluta "redan" 18.20, så då han jag med 18.55-tåget. Det hade varit riktigt surt annars då nästa tåg inte går förrän 20.40, vilket betyder att jag hade varit i stan 21.45!!

Så nu när jag kommer hem ska jag först åka till världens ände & hämta upp en kompis som ska låna min lägenhet (då hon ska åka tåg till Skåne imorgon bitti). Sen ska jag åka & köpa extremt hälsosam & näringsrik mat från en Donken!

Seeeen får jag åka hem! :) som tur är kommer jag att vara nästan ledig imorgon, ska bara göra ett studiebesök på en skola i stan vid 10-tiden. Sen ska jag rida Lilo, köra Lillan, köra Panter & plugga... Blä! Har massa plugg som behöver göras nu :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0