Lajlow!!!

I dag har jag varit ute ridit galoppintervaller på Lilo (Lajlow) för första gången. Vi joggade bort till tungsanden och galopperade sedan 4 intervaller. Det gick bättre än jag trodde att få henne i galopp. Hon tyckte iaf att det var riktigt kul! Kontrollen var det ju lite sisådär som det brukar. Själva galoppen gick väl bra, men avsaktningen från trav till skritt gick sådär. Som vanligt ökar hon ju inte temot så mycket, men hon lyssnar inte överhuvud taget! Så nästa gång ska jag testa en pelhamstång på henne och se om det går lite lättare. Vi han ut när det fortfarande var ljust, men på vägen hem var det kolsvart!
 
Suddiga bilder som vanligt :P
 

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hej! Du som verkar galoppträna rätt mycket och vara väldigt erfaren och duktig, jag har en fråga till dig: jag tänkte testa galoppträna min ponny i vinter för att se om det kan ta fram nåt mer av honom. Hur ska jag bete mig i början när han inte är van att ridas i galopp? Jag menar, vad är för hårt, för lugnt? För långt? För snabbt? Osv. Vilket tempo brukar ni rida ungefär om det är intervaller? Jag Funderar på att rida honom i vår "vinterbacke" som är på ca 400m. Har du nå råd? :)

Svar: Svarar på din fråga i ett inlägg, blir så långt annars. :) Kommer upp så snart som möjligt!
Malena Nogerius

2012-11-17 @ 18:24:23
URL: http://nathalieling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0