Premiärtur på "galoppbanan"

Nu har jag ju fått en "egen galoppbana" ute hos Pelle. Det är en liten slinga som går längsmed hagarna. Så i dag var det nu dags för mig och Girlpower att inviga den. Vi började med att jogga långa skogsturen för att sedan rida galoppintervallerna. Vi joggade bort längs banan, vände upp och galopperade sedan tillbaka. Eftersom banan sluttar lätt uppåt galopperade vi bara åt ena hållet och joggade sedan tillbaka. Vi red fyra stycken intervaller och joggade sedan av på lilla skogsrundan.

GP blev inte riktigt så trött som vi hade hoppats på, banan var lite för kort och tyvärr lite för lättsprungen. Så vi får se hur vi löser saken. Hon blev betydligt tröttare när jag red galoppintervallerna på "gamla" slingan. Så som sagt, vi får se vad vi hitta på nästa gång.

Just nu är Pelle på Axevalla med Lynn, som ska starta i "Diamantstoet försök 3". Så nu håller jag tummarna! Det har varit ganska motigt nu ett tag, så jag hoppas att det vänder lite nu. Det skulle behövas...

Kommentarer
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Vart har du köpt din rosa sadel?

Svar: Har svarat tidigare på den här frågan, den är faktiskt röd min sadel,men kan visst se rosa ut på vissa bilder.
malena nogerius

2012-05-10 @ 20:11:50
URL: http://montebloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0