Valla, Lucia & Julshow

Just nu händer det inte så mycket på montéfronten. Ridvärmde Lilo på valla i onsdags, hon var lika galen som sist, trots handstroppar på tyglarna så var det noll kontroll så fort vi inte hade någon rygg. Drog på en provstart, men då bröt hon väldigt mycket mot utgången och felade. Då passade hon på att testa mina reflexer genom att kasta sig mot utgången. Det enda jag hade i huvudet var; ramla inte av! Det vore så sjukt pinsamt!!! 
Som tur var lyckades jag hålla mig kvar, vände upp och gasade på upploppet. Satan vad det gick då! Tyvärr felade hon även då, men förmodligen för att fet gick FÖR fort. Hon värmde trots allt utan uppcheck eller benskydd. Dessutom har hon aluminium fram till travloppen, vilket blir alldeles för lätt till montén. 
 
Loppet sen gick ju inte alls... Eller, hon var svinbra, men hade på nått sätt fått tungan över bettet, med tungband! Därför fick hon typ ingen luft, så i sista sväng började hon vingla (rygg ledaren) för att sen ramla in på innerplan och vingla över en snödriva innan Daniel fick stop och körde ut. Tråkigt, för hon var ruskigt bra i övrigt! 
 
Igår körde vi Eskilstunas Lucia genom stan med ponnyerna, Monita, Montró, Panter & Jarita fickställa upp. Läs mer här
 
Idag har jag kört min lilla gråa pålle en sväng men Panter på släp. Han sprang på riktigt bra! Vi höll ett högt grundtempo hela turen och han pinade glatt på brevid. Lillan var även hon riktigt fin.
 
Imorgon väntar Sundbyholms Travskolas första Julshow.. någonsin(!) så vi var 7 nervösa ledare som idag träffades på travskolanföratt gå igenom det sista och packa inför morgondagen. Hoppas hoppas att allt går vägen! 
 

Kommentarer
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Ha ha, du tänker på hur pinsamt de skulle va o åka av, inte hur hård en travbana skulle vara att landa på ;) tur du höll dig kvar!
Mysigt med Luciatåg :)

2012-12-16 @ 15:02:12
URL: http://montebloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0