Snögalopp!

I dag var jag ute och red en sväng på Lilo. Vi testade ett nytt bett igen, jaktkandar eller kimbelwikbett som jag också tror att det kallas, då jag tycker att hon blev lite för känslig på pelhamstången. Det här fungerade utmärkt! Hon lyssnade men kunde ändå ta stöd ordentligt. 
 
Vi började med att rida lite dressyr runt träden i skogen för att sedan trava bort längs vägen och rida in på "lilla stigen" i andra skogen. Inne i skogen så finns det två stora fält där passade vi på att snöpulsa och galoppera lite. Jag bara älskar att galoppera i snön! Tyvärr var snön ganska tung eftersom det har varit nollgradigt hela dagen, så vi kunde bara galoppera litegran där innan det blev för jobbigt för henne.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0