Mamoros Tapper

Imorgon bär det av till Solvalla för att rida en av mina favoritpållar, Mamoros Tapper. Jag har bara ridit hästen en enda gång (i kvalet) men han var så underbar att rida, så jag var helt såld redan efter att ha skrittat 3 varv på defileringsvolten. Det är ett ganska tufft lopp för honom, lägst 150 000 och han har 434 000 på sig. Vi möter bl.a Sun Power C.G som har dryga 2 miljoner på sig. Segern tror jag går till Alvena Nonstop - Åsa Svensson eller Ekets Patrik - Emelie Knutsson, som båda har rutinerade och duktiga ryttare men även presterat bra i monté tidigare.
 
Tapper är väldigt startsnabb och vi har spår 2 bakom bilen. Så planen blir att försöka komma iväg bra, smyga ner invändigt, släppa (om han nu skulle ta ledningen) och sedan bara smyga med i ryggar. Så får vi se om det finns något kvar att rida med när upploppet närmar sig. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0