Jag vill ha kallt!

Skulle kunna tro att jag blivit knäpp som vill ha det kallare :/ Men både idag och igår har temperaturen legat runt nollan, vilket betyder blötsnö och jättehalt! Jag hatar det! Jag kan knappt gå på stallplanen utan risk för att halka och slå ihjäl mig, allt blir jätteblött och det känns bara allmänt deprimerande!
 
Körde iaf min lilla gråa pålle idag. Eftersom det är sån jäkla blötsnö går det inte att köra på slingan, eller går gör det väl men då får hon väl slita ihjäl sig stackaren! Så vi körde runt på vägarna istället. De e ganska fina nu, helt snötäckta så det är ju inga problem. Men det stänker nå helt otroligt! Man får sitta och ducka och blunda mest hela tiden för alla snökocklor som kommer farandes i 180 mot ansiktet. Körde i rockarden och då kommer man i perfekr skottläge från framhovarna. Hade ändå hjälm, körglasögon och en rejäl halsduk, men f-n vad ont det gör! Fick en stenhårt precis över ögat och bad då en liten bön om tack över att jag hade glasögonen på! 
 
Vi körde bakvägen till slingan, men istället för att svänga in där så körde vi hela vägen runt. Planen var att bara köra ett varv, men när lilla hästen fortfarande hoppar fram av energi får matte helt enkelt bita ihop och utstå ytterligare ett varv av stenhård snökockelskastning mot ansiktet. Det gör ju inte direkt att man längtar lite till efter att få börja rida på lilla pållen, då slipper man sånt där...
 
Men men.. det är bara att bita ihop!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0