Montékurs

Härligt initiativ av Solvalla montéförening! Äntligen en montékurs för oss med licens!

Jag har i flera år haft montékurser för barn & ungdomar inom ponnytravet, men efterlyst något liknande för oss äldre. Och nu äntligen händer det!

Så den 8 september kommer jag att åka till Solvalla för att vara med på en heldags montéutbildning. Vilken häst jag ska ha med mig är fortfarande lite oklart. Min lilla pålle är ju fortfarande bara 2 år... Om Big Mama ännu inte är såld kommer jag att ta med henne, annars får jag låna Jenka's Eagle från travskolan. Jenka hade jag som passhäst när jag jobbade hos Richard L Jansson 2006-2008. När jag började där var han bara en liten bråkig 2-års hingst. Förra vintern kom han hem till mig för att ridtränas, då han var totalt slutkörd i travet. En pigg, glad & mycket trevlig häst.

Så det återstår att se! Någon annan som ska dit på kurs? :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0