Sista minuten uppsittning

Blev inringd imorse av Micke Wallin att rida lopp på en häst vars ryttare blivit sjuk. Det var hemma på Sundbyholm, 2140, bilstart max 125.000.
Hästen var pigg och ganska stark kände jag redan i värmningen. Direktiven här var att rida lugnt från start och sen bara hänga med invändigt.
När starten gick vad hästen väldigt stark och riktigt startsnabb, så vi hamnade trots att jag försökte bromsa så mycket det gick i dödens, då hästen i rygg ledaren galopperade i första sväng fick jag ner min häst där istället för att kunna rida så snällt som möjligt. 900 kvar kändes det fortfarande bra och 700 kvar testade jag att gå ut och trycka lite, men det fanns plötligt ingenting att rida med. Det var en mycket trött häst som kom in på upploppet och vi kom i mål som första utan pengar. När jag hoppade av såg jag att blodet sprutade ut ur näsborrarna. Ägaren/tränaren var sur och besviken då jag inte gjort som de ville och jag försökte förklara att jag gjort så gott jag kunde, men det gick inte. Men men...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0