Snart är det jul!

Som vanligt alldeles för länge sen jag bloggade. Vad har hänt sen sist? Jo, jag har börjat jobba igen (därav detta extremt dåliga bloggande). Jag jobbar 4 dagar i veckan på skolan, 1,5 dag på Travskolan och sen ska hästarna tränas däremellan. Som tur är är ju Pelle pappaledig nu och hinner då köra Lillan två dagar i veckan, sen kör jag henne i det tredje jobbet på lördagen. Dessutom galopptränar jag både Lilo & Delicious  en gång i veckan. Och sen på det ska jag försöka hinna med lite kvalitetstid med min son och sambo... Timmarna räcker inte riktigt till.

Lillan tränar på fint i alla fall. Imorgon ska Pelle köra henne borta hos Håkan B  och jag ska galoppera på både Lilo & Delicious. Innan de ska jag till Travskolan för att fodra, släppa ut, mocka & väga påsar till alla travskoleponnyerna och ev rida ett lättare motionspass på Ernst. På em/kvällen (kl 17 är det eftermiddag eller kväll?) är det dags för julbord med jobbet så det gäller att hinna duscha och svida om till lite snyggare kläder till dess oxå.

På fredag är det ganska lugnt, jobb till ca 15-16, sen ska Lilo rakas inför söndagens start. Lördag har jag absolut INGENTING att göra! Jag har inte haft en enda helt ledig dag sen jag började jobba igen(!). På söndag är det morgonsysslor på Travskolan igen, Lillan ska köras ihop med Delicious, Lilo ska starta och då ridvärmas och jag ska hinna köra Montro till travbanan med flakvagnen för att dra runt lite elever i travskolans luciatåg som vi ska ha under travet... 

Jag behöver jullov! Lyckligtvis är det bara 1,5 vecka kvar till det. 
Montekurs på Travskolan

Grå pålle som nu tömkörs innan jobben för att hon ska tagga ner lite & inte känguru-hoppa hela vägen till träningsbanorna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0