Invigning av nya stövlarna!

I år fick jag dessa härliga stövlar i julklapp av mina kära föräldrar.

Ett par rosa "muck boots". Jag red med dem första gången i torsdags, på juldagen. Då hade jag ett par vanliga bomullsstrumpor på mig bara & blev tyvärr lite besviken. Jag var inte jättefrusen, men visst frös jag om fötterna. Men en timmes skritt-tur barbacka i -8 grader är kanske inte rättvist. Igår red jag med dem igen, men nu hade jag mina heat-strumpor. Efter två ridna turer var jag sjöblöt av svett i stövlarna, och då var det -12 grader.

Först ut var Delicious. Eftersom det är stenhårt & fruset överallt så fick jag rida på fältet hos Hockey. Vi joggade ett varv & galopperade 4 i lugnt tempo. Hon kämpa på bra och fick springa av sig en massa energi.

Lilo var näst på tur, hon fick istället jogga 8 varv i friskt tempo. Hon har lite svårt med det här att galoppera långsamt, därför blev det bara trav.

Väl hemma sen började huvudvärken & feberfrossan komma. Så idag & hela kvällen igår har jag & Ted legat däckade i sängen. Pelle fick lite feber i natt men det gick över redan vid lunch idag.
Lilo


En påklädd Ted på väg till stallet.

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Sådana stövlar har jag med :) men de svarta. Fast jag frös om fötterna när det var -5 och hade heatstrumpor.

Svar: Hmm... Ja, vi får väl se hur de fungerar i fortsättningen. De var iaf väldigt sköna :kr
Malena Nogerius

2014-12-31 @ 10:24:55
URL: http://montebloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0