Dressyr & monteträning

Imorgon är det dags för Lilo att starta igen. Det är monte & duktiga Emma Wahlberg ska rida. Så idag red jag ett dressyrjobb på Lilo i hagen gör att hon ska vara mjuk & fin tills imorgon. 

Det var säkert Lilos bästa dressyrjobb någonsin! Hon var litelite stel till en början men mjuknade snart. Hon jobbade på fint åt båda håll & jag kunde tom jobba igenom henne i trav! Jättekul att rida henne när hon är som idag!

Efter Lilo hämtade jag in min lilla grå & sadlade henne med montésadel för första gången. Hon har ju en tendens att bocka när man rider på lite fortare på henne, så även en uppcheck åkte på.

Hon skötte sig riktigt bra & travade riktigt fint! En liten bockning gjorde hon & lyckades såklart knäcka remmen checken satt fast i... Men hon är ursäktad, det varvet hade vi en annan häst framför oss som hon väldigt gärna ville hänga på.




På eftermiddagen när jag kom hem roade jag mig med att baks cupcakes! Supersmarriga!! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0