Sveriges Nationaldag!

Har firats genom att köra en massa hästar :) Först ut var Lillan, vi körde bort till Håkan B's slinga och körde "dubbelintervaller" i tungsanden med pulsmätare. Men mätaren trilskades hela tiden och ville inte fungera som den ville på vägen dit. Så innan vi körde ut på sanden stannade jag, hoppade ut och försökte fixa mätaren (ett utav fästerna till själva mätaren hade lossat), undertiden tog Lillan en matpaus. När jag väl var klar passade hon på att ta en rejäl tugga gräs som sedan blev kvar i munnen under de första två intervallerna. 
 
Hon är ändå rätt skön på så sätt att detär aldrig några problem att stanna och hoppa ur vagnen för att fixa saker. Hon fick iaf gå 4 stycken "dubbelintervaller" i sanden och tog det hela med ro. Väl tillbaka i stallet låg hon på 59 i puls. 
 
 
När Lillan var klar åkte vi till ponnyerna, Pelle verkade Monita och åkte sedan hem. Jag & Thilda stack ut två turer. Först med Panter & Montró, jag körde Panter & hon red Tro i tävlingssadeln. Trots att Panter mest vilat sista tiden har han knappt tappat någon ork alls. Körde med pulsmätare på honom oxå just för att se till att haninte behövde ta ut sig överdrivet mycket. De gick två intervaller i sjöbacken och en i timmerbacken. I sjöbacken kom han upp i 205 i puls en kort bit. Det är bra, för jag tycker att det är svårt att få ponnyerna att ta i ordentligt i träning, de går ofta på halvfart. Men de visar att sjöbacken är lagom jobbig för dem att springa upp för.
 
Panter skötte sig riktigt bra, lagom pigg och lyssnade på mig. Men Tro, hon var totalt galen! Hon skulle bara gasa järnet hela tiden, absolut inte skritta. Så fort vi skrittade längre än 30 sekunder så började hon studsa och försöka småresa sig och när vi väl travade krökte hon in nosen så att Thilda inte skulle kunna hålla emot henne. Så hon fick spendera större delen av turen i rygg på Panter. Känns bra taggar inför söndagens tävlingar ;)
 
 
Fina Panter!
 
Sist ut för idag var Monita & Qalazpuff. Jag körde Totta & Thild Qupan. De fick gå en vända i timmerbacken  innan vi vände hem igen. Totta tränar egentligen inte längre, men en liten tur med shettisen ska inte vara några problem. Däremot blev hon rätt trätt på hemvägen medan QP fortfarande var supertaggad, så jag skrittade asfalten hem och Thilda tog en extra tur på ca 5 km där QP fick springa av sig. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0