Dubbeltrav och flytt...

Sommarlov... är det då man ska vara ledig och ha en massa tid över??? Efter de två jobbveckorna på travskolan var det bara att ta nya tag och börja förbereda Eskilstunas Dubbeltrav för ponnyerna med trav fredag och söndag samt utställning och grillkväll med lekar under lördagen. Direkt när travet var slut på söndag kväll var de bara att packa in sig själv i bilen och åka till nya huset för att skriva papper och sedan börja flytta... Så det är väl vad jag har gjort den senaste tiden. Har kört Lillan de stunder jag fått tid över... I torsdags gick hon på banan, först ihop med Delicious och sedan ett snabbare jobb själv. Trots galopper (hon skulle hoppa över markpinnarna de lagt ut för att spara på innerspåret) och en allmänt okoncentrerad Harryettie sprang hon iaf runt 2140 på ca 1.27 full väg, så det var klart godkänt. 
 
Igår fick hon gå intervaller på Hockeys slinga igen, det var ett tag sedan sist, då jag nästan bara kört motion eller i tungsanden senaste veckorna. Nu var det en överladdad Harryettie istället som slog med svansen som en proppeller och drog på allt hon hade så matte fick ligga raklång bakåt de tre första intervallerna. De tre sista gick något lugnare, men svansen gick fortfarande som en propeller så fort jag tog i henne.
 
Har tyvärr inga bilder att bjuda på varken Lillan eller huset, men det kommer! Bjuder på några från mina duktigta montéponnyer istället! Montró var i fredags 2:a i SM-chansen kat. B (monté) & Panter 5:a. Lilla QP gjorde sin första montéstart och fick gå ut mot eliten direkt och blev då 0:a.
 
(Nej, hästarna har inte flyttat. Det är bara jag & Pelle som har flyttat från gården. Leffe & Pelles föräldrar bor fortfarande kvar och sköter allting.)
 
Thilda & Montró
 
Alva & Panter
 
 
Towe & Qalazpuffen (QP)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0