I dag tänker jag inte gå ut!

Usch vad kallt detär!!! vi har -26 grader här nu. Fryser av att bara titta ut genom fönstret! Är glad över att jag gick ut igår kväll för att lägga på mina hästar ett extra tjocktäcke. Lillan har ju normalt bara ett 100grams vintertäcke och Panter har 200 gramstäcke, så det känns som att det hade blivit lite kallt för dem idag! Ponnyerna hemma går utan täcke, men de är ju vana och har dessutom en massa tjock päls. Panter är ju helrakad och Lillan verkar inte veta hur man gör när man sätter vinterpäls... Hon är lite lite lurvig på halsen bara, annars nästan ingenting.
 
Det är i alla fall skönt att det är fint väder ute... Solen skiner och man ser iskristallerna i luften. Måste däremot försöka ta mig ut för att fixa boxarna åt dem. I övrigt kommer dagen att bli ganska lugn. Började morgonen med att sova till halv nio, gick upp och fixade té för att sedan krypar ner i sängen igen och titta på film. Sitter just nu med min tredje kopp té och ska snart gå ut till stallet. Efter det börjar packandet! På tisdag åker jag & Pelle till Kap Verde för två veckors all-inclusive semester! Det ska bli sååå himla skönt! 
 
Så på tisdag byter vi det från det här...
 
..till det här!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0