Deli på Hockey's rundbana

Idag var det dags för Delicious att öka tempot lite på fötterna. Jag körde henne ihop med Leffe och Arvid. Vi joggade bort till Hockey's rundbana (som jag tidigare inte ens visste fanns!) där körde vi x-antal varv  åt båda hållen. Deli var mycket mer avslappnad idag och bitvis ökade hon även självmant! Hon springer tyvärr jämt med handbromsen i och det känns ungefär som att om jag slutar driva, så stannar hon. Det är jättetråkigt, för det finns fart i henne, hur mycket som helst! Det gäller bara att hon ska förstå vad vi vill att hon ska göra och att hon själv ska börja tänka framåt. 
 
Hon skötte sig som sagt utmärkt idag och även om det inte gick så fort så jorde hon det bra. Hon har tyvärr väldigt lång uppvärmningstid... åt båda varven! Så när hon har släppt och går fint i högervarv, byter man då så får man helt vackert ta och börja om igen med henne tills det äntligen lossnar till vänster också.
 
Så på torsdag är det banan igen för Deli och Arvid, då kommer vi vända upp direkt i rätvarv och låta dem värma upp där. I helgen ska även Lillan till banan för att få en genomkörare innan kvalet. Nu har jag även hittat vårt eventuella debutlopp!!! Men det är inte alls säkert att hon kommer starta redan då. Alt beror på hur hon sköter sig och tar kvalet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0