Det var inte meningen....

Det kan inte ha varit meningen att vi skulle tävla idag... Först och främst är det jordens snöfall, för det andra bråkade min bil, för det tredje var det x-antal bilolyckor/seriekrockar som hindrade mig att ens ta mig dit hästen står!
 
Also in Love äger jag tillsammans med två kompisar, så hon står inte uppstallad hos mig eftersom jag inte hinner med henne. Utan det är de som tränar henne, men jag står ändå som tränare. Klockan halv 11 skulle vi åka från Linn, som har "loppan" hemma hos sig. Jag åkte i god tid innan, så kklockan nio satt jag i min bil och rullade ut på vägen. Efter bara 5 minuter börjar min bil hoppa, studsa och hosta, så jag kör in mot väggrenen. Då får bilen liv igen och jag fortsätter. Lite senare börjar den krångla igen och jag känner att jag inte vågar åka hela vägen till köping med den bilen. Så jag svänger av mot Statoil-macken där bilen total-dör. Ringer som sagt hem till mamma & pappa och ber dem komma med sin bil istället. Får liv i bilen, rullar in  på macken & tankar fulltank (hade trots allt halvtank). Sen vill bilen inte starta. Väntar ett tag, bilden startar, rullar till sidan & dör igen. I väntan på mamma & bilen testar jag starta några gånger till och tillslut startar bilen. Då byter jag & mamma bil istället när hon kommer. 
Jag åker upp på E20 igen, kommer ca 2 minuter och fastnar bakom "olycka 1"...
 
Står där i kö i nästan 2 timmar, så då beslutar vi oss för att stryka Loppan, då det inte finns en chans att hinna till Romme i tid. Tillsist släpper stoppet och jag kan åka vidare till första avfarten. När jag väl kommer dit så står det en lastbil på krönet och kommer inte upp den sista biten till nästa väg... "Olycka 2"... Står där i ca 15 min, tidnignen kommer och fotar... Kommer loss därifrån, åker E20 tillbaka hemåt. Svänger av vid MCDonalds & Max för att gå på toa och köpa lunch, då har jag varit kissnödig rätt länge! Ser lite blåljus & en lastbil som står konstingt, så jag misstänker ytterligare en olycka... Vid påfarten till E20 mot örebro (samma håll som olycka 1) står en lastbil som fastnat, kommer inte upp för backen... "olycka 3"...
 
Jag springer in, går på toa & köper mat. När jag sen kommer upp på E20 mot Stockholm (hemmåt) igen så ser jag att blåljusen & lastbilen var en olycka... Det var 2 lastbilar som krockat i kön efter den första olyckan... så det var då "olycka 4". Så det var alltså 2 stora smällar och två lastbilar som satt fast inom ca 2 km... helt otroligt! Efter det åkte jag småvägarna hem... där var det inga olyckor eller lastbilar som satt fast!
 
Olycka 1
 
Kö efter olycka 1
 
 
Olycka 2
 
 
"Olycka 3"
 
olycka 4...
 

Kommentarer
Postat av: Jenny Ryman

Vilket oflyt!

Svar: ja... snacka om att precis allt gick fel!
Malena Nogerius

2013-01-15 @ 18:37:46
Postat av: marinaginman.se

fy vad tråkigt =(

Svar: Ja, de va lite tråkigt. Nu när hon äntligen kom med. Men jag har hittat ett montélopp som passar henne mycket bättre nu. Och det är på hemmaplan, så då behöver vi inte åka så långt :)
Malena Nogerius

2013-01-15 @ 21:14:51
URL: http://marinaginman.se/
Postat av: Linn

Jävla oflyt alltså!:P Men vi tar nya tag och hoppas på att hon kommer med i Monten i februari, hon har ju lite knapert med poäng :P

Svar: Ja... Det vore ju jättebra om hon kom med där! Det loppet är ju som gjort för henne! autostart och allt oxå :)
Malena Nogerius

2013-01-15 @ 22:54:20
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Men usch vilken dag :(

Svar: ja... inte var det kul inte!
Malena Nogerius

2013-01-16 @ 07:36:35
URL: http://montebloggen.se
Postat av: Evelina Blomqvist

Usch fy var du där? Har bara läst massor om det, helt galet hur så många fordon blev inblandade! :(

Svar: Ja.. jag är just nu mest glad att jag inte var inblandad i krocken!
Malena Nogerius

2013-01-16 @ 19:59:35
URL: http://epicevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0