Söndag.

Dagens pass blev ett lättare jobb för vagn tillsammans med Panter & Thilda. Thilda skulle känna lite på honom under sadeln då det var ett tag sedan han blev riden, framförallt i högre tempon. 
 
Till en början hade vi med oss Mardi, hon har varit lite rädd för bilar och vi skulle nu testa om det var mindre läskigt om hon hade sällskap, och det gick jättebra! Efter någon km vände Pelle & Leffe med henne så att jag & Thilda kunde köra på med våra hästar. Det går fortfarande inte så fort för Mardi och Lillan sa att det var fysiskt omöjligt för henne att trava så långsamt! Så när vi väl kunde trava i vårt tempo så var hon bara tvungen att gå liiite fortare än vanligt... bara för att! 
 
Vi joggade bort till järvägsbron i relativt högt tempo, vi höll ca 3-min tempo från början och ökade sedan succesivt till vi var nere i 2.20-tempo sista biten innan bron. Vi hade då joggat ca 7 km. Där vände vi, skritta ca 5 min och körde sedan på igen, nu i lite högre tempo. Sista biten efter korsningen så gick det riktigt bra för Thilda och Panter, han var då lagom uppvärmd (vi hade ju bara kört 1 mil då...) och Thilda kunde rida honom med bara ett lätt stöd i munnen och han travade på i bra tempo. 
 
Vi avslutade med att jogga lite lugnare och när vi kom ner för E20-backen red Thilda hemmåt undertiden jag körde på 2 stycken intervaller i backen.
 
Bilderna är lånade av Thildas syster Sara som var med igår under licenskursen och fotade.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0