Söndagstur ihop med Lilo.

Otorligt fint väder idag! Solen skiner och det är varmt och skönt, jag riktigt känner hur mycket bättre mitt humör är och vilken extra energi jag får av det!
 
Har varit ute och kört Lillan ihop med Leffe och Lilo nu på morgonen. Lilo är äntligen igång efter vilan & behandlingarna, så vi passade på att köra ihop. Vi joggade bort till Håkan B's slinga och körde intevaller på den "lätta" slingan. Slingan ser nästan ut som ett m och om du tänker dig att du kör in på slingan underifrån och i mitten av m:et så är det den sträckan som är "lätt". Där är det en ganska rejält lager med grus att köra på, så det är ju inte direkt jättelätt, men kör man till höger på m:et kommer man ut på sandrakan, som är desto tyngre. Till vänster är vägen knappt preparerad alls och det påminner mer om en vanlig grusad skogsväg. 
 
Min jättefina vägskiss ;)
 
Då kommer vi längs den rosa sträckan från stallet. Den röda sträckan är där vi körde intervallerna idag, den är nästan 1000 meter lång. Den blåa sträckan är tungsandbanan och de gula är de övriga bitarna av slingan där vägen är som en grusad skogsväg...
 
Hursomhelst... Lilo gick 4 intervaller i 40-45 tempo och Lillan gick 8 stycken. Hon jag pigg och glad hela turen och kändes inte direkt trött efter 8 intervaller. Vi joggade hem och väl hemma pulsade jag henne och då låg hon på 62 i puls. Så det var ett helt okej jobb :)
 
Tussilagos!
 
 
Det kliar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0