Lopp med Barbossa Juvel

I går var det dags för lopp igen med Barbossa Juvel. 2640 meter autostart. Det var ett tufft fält vi startade emot och jag hade inga direkta förhoppningar eftersom Barbossas ork inte är den bästa just nu... Han blev rejält trött sist på 2140-loppet, så jag var ju lite tveksam till hur det skulle gå nu när det var 500 meter till att springa.
 
Vi kom iväg hyfsat, men tog det lugnt från start. Jag backade mig bak lite för att kunna gå in och ligga invändigt hela loppet. Vi blev rätt ensamma på innerspåret då nästan alla ville ligga utvändigt. Så vi kunde smyga med invändigt och ändå komma rätt långt fram i fältet. Han sprang på heltokej, men när det var 500 meter kvar blev han rejält trött. 300 meter kvar slutade jag helt att driva på honom då han var totalt slut och hade en bra bit fram till fältet. Trots detta blev vi först utan pengar (och sist) :P
 








 Målgång. Längst bort till höger är jag och Barbossa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0