Veckan i Sälen!

Har varit helt underbar! Vi har haft kanonväder hela veckan, strålande sol, lagom kallt och fina backar. Vi mjukstartade i måndags med att åka lite längd ihop med Pelle, som stod på ett par skidor för första gången. Han var riktigt duktig och kämpade på bra tycker jag. 
Under tisdag och onsdag åkte jag och pappa lite utför undertiden som mamma, Pelle och Ted myste i solen utanför donken. Det var härligt och jag kan lova att det kändes i mina stackars otränade ben efter två dagar i backen på brädan. På onsdag eftermiddag/kväll körde jag dessutom ytterligare ett längpass ihop med Pelle. 
Sista dagen, torsdag, hade vi planerat att gå och bada med Ted, men då det skulle kosta oss 400:- att gå in plus att vattnet inte var varmare än 29-30 grader, vilket är alldeles för kallt för Teddan, så blev det inget bad. Torsdagen blev istället en lugn dag i solen och tacomys i stugan på kvällen. Fredag förmiddag blev det dags för mig, Pelle och Ted att åka hem. Det var en väldigt trött Ted som sov sig igenom nästan hela resan hem. Jag väckte honom efter 3,5 timme för att han skulle få äta lite, men efter maten tvärslocknade han igen och sov ända tills vi kommit hem.
 
Uppe på fjället (jag som står på knä i turkos tröja).
Promenad med mamma, Filippa och Ted
Mamma prövade på att åka hundspann på fredagen när jag åkte hem. Något jag och Ted absolut ska testa nästa år!
Så här har Ted spenderat större delen av sin semester!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0